Iklan Utama

Rakan-rakan FB

Friday, July 20, 2012

Gomis ke Spurs?


Penyerang France, Bafetimbi Gomis, 26, menolak dari berpindah ke Tottenham kerana ingin bersama Lyon untuk musim seterusnya. 

Les Gones sedang menyaksikan rombakan besar dalam barisan mereka dengan beberapa pemain terkemuka di ambang meninggalkan kelab itu.

Presiden Lyon, Jean-Michel Aulas mendedahkan bulan lepas bahawa Jagoan Ligue 1 itu akan mempertimbangkan untuk menjual kebanyakan pemain mereka sebelum permulaan musim berikutnya. Ederson telah meninggalkan kelab dan berkemungkinan kehilangan Hugo Lloris, Kim Källström, Lisandro Lopez dan Michel Bastos. Masing-masing dilaporkan ingin melangkah keluar dari gergasi Rhone.

Walau bagaimanapun, penyerang Lyon Bafetimbi Gomis telah enggan keluar dari kelab dan telah membuat kenyataan untuk memberi komitmen kepada pasukan dari Perancis itu. Rubin Kazan dilaporkan berminat untuk mendapatkan tandatangan pemain ini. Walau bagaimanapun, berusia 26 tahun itu tidak mahu meninggalkan Lyon.

Penyerang antarabangsa Perancis, yang menyertai Les Gones pada tahun 2009 dari Saint-Etienne, telah berikrar untuk kekal di kelab itu dan membantu pasukannya mencapai kegemilangan tahun sebelumnya sekali lagi. Semasa bercakap kepada pemberita, Gomis, yang pada masa ini sedang bercuti pra musim kelab itu, telah menyatakan hasratnya untuk meneruskan pengembaraan dengan Lyon.

"Saya sentiasa menegaskan bahawa saya mahu kekal dengan Lyon, saya mempunyai kekaguman besar bagi kelab ini," kata Gomis kepada pemberita.

"Saya mahu mengambil bahagian dalam projek ini. Jurulatih mengharapkan saya dan saya suka bermain di sini. Saya ingin membuat persediaan yang baik dan menjaga diri saya bersedia untuk musim akan datang." katanya lagi.


No comments:

Post a Comment

Like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...